Zdrave navike za zdrav život

Zdrave navike za zdrav život

Znamo da ste se tekstova sa ovakvim naslovom načitali. Znamo da ste možda počeli i da ih zaobilazite. Zato ćemo pokušati da vas podsetimo na ono što svako od nas može da učini, poboljša, uvede u svoje navike, kako bi sebi znatno popravio kvalitet života, produžio život – i na jednostavan način uneo mnogo više mira, staloženosti i sreće u svoju svakodnevicu.

San – naspavajte se

Koliko ste samo puta čuli ovaj savet, i on ovoga puta ni malo slučajno nije na vrhu naše liste. Višestruka je blagodet sna – pre svega jer štiti naše srce i kardiovaskularni sistem, kratkoročno i dugoročno. Utiče posredno na naše dobro funkcionisanje u toku dana jer pozitivno deluje na probavu i gastrointestinalni trakt – i naposletku, omogućava nam da sa mnogo više snage i koncentracije, za manje vremena, sa više uspeha završimo sve dnevne obaveze i aktivnosti.

Doručkujte svakog jutra, pre kafe

Ako ste i o ovome slušali često, a nikada to niste sproveli u delo, probajte, učinite to zbog sebe ovoga puta – probajte makar nedelju dana bez odustajanja. Svi znamo šta znači jutarnja žurba, i razumemo da ćete uštedeti možda na vremenu ako jedete usput na putu do posla, ili na prvoj pauzi skoknete do pekare. Ipak, bitno ćete zaštiti svoj želudac i organizam ukoliko ustanete dvadesetak minuta ranije i jedete kod kuće. To će vam doneti mnogo više snage, i mnogo jači i zdraviji „jutarnji start“ od dvadesetak minuta dužeg spavanja, ili nezdravog brzog doručka.

Unosite dovoljno vode

Blagodeti pravilnog unosa vode su tolike da zahtevaju poseban tekst, čime smo se mi već bavili, pa se sa svim aspektima važnosti njenog pravilnog unosa možete upoznati ili podsetiti u tekstu o vodi u kojem smo se pozabavili svime što vodu istinski čini eliksirom života, lepote i zdravlja. Osnovno pravilo, koje važi za prosečnu odraslu osobu glasi – osam čaša vode na dan.

Vežbajte, krećite se, šetajte

Ne pozivamo vas da podlegnete trendovima instagrama, postanete fitnes zavisnik ili osoba opterećena fizičkim izgledom. Samo vas podsećamo, da ukoliko previše sedite, premalo se krećete, neredovno trenirate, ozbiljno dovodite svoj organizam u veći rizik od oboljevanja i ozbiljno sebi skraćujete život. I ovo ne važi samo za gojazne, već važi i za mršave ljude koji su fizički neaktivni. Razumemo vaš ritam i da za treninge nema dovoljno vremena  – zato zapamtite – sve može biti trening. I hodanje umesto vožnje do posla, i dobro iskorišćenih 10 minuta kod kuće za vežbanje, i obično trčanje, poželjno van grada zbog čistijeg vazduha.

Uzimajte međuobroke za zdraviji život

Verovali ili ne, trebalo bi da ih imate čak pet. Međuobrok može biti i jedna jabuka ili pomorandža, ako vam padne energija ili ste već pomalo gladni a do pauze ima još – onda banana. Ne samo da ćete manje halapljivo jesti prilikom ručka ili večere, i tako izbeći prejedanje i dremljivost nakon toga,  nego ćete dugoročno učiniti mnogo za svoje zdravlje. Smanjićete mogućnost karcinoma, srčanih oboljenja i preranog starenja, a poboljšaćete memoriju i povratiti energiju za rad.

 

Odžavajte higijenu usta

Možda će vam se učiniti da vas ovime podsećamo na nešto što svakako radite i što je deo opšte kulture, a i na nešto što ne može toliko uticati na naš organizam i zdravlje. I tu biste se prevarili. Baš zbog toga što većina ljudi, iako redovno i na izvesnom nivou, održava higijenu usta, ne zna koliki uticaj zdravlje usta i zuba može imati na naš organizam. Nedvosmisleno je dokazano da bakterije iz usta, uzrokovane nedovoljnom higijenom ili nesaniranim kvarovima, mogu uticati na pojavu bolesti srca, a dokazana je i povezanost oralnih bakterija sa moždanim udarom, dijabetesom i prevremenim porođajem.

Smanjite stres

Ako vam se prethodni savet učinio najmanje realnim, za ovaj ćete (iako znate da je realan) možda pomisliti da je najteže izvodljiv. I verovatno da ćete biti u pravu. Ipak, načini da se kontroliše i smanji stres zaista postoje. I ovom smo se temom, zbog njene širine bavili u posebnom tekstu o upravljanju stresom. Rad na sebi, promena okruženja, humor kao lek, pisanje, meditacija, boravak u prirodi, biorezonanca, samo su neki od saveta kako smanjiti sters.

Nađite hobi

Verujemo da vam se mogu učiniti dve stvari, u zavisnosti u kojoj ste grupi. Ako previše radite, posao i ostale obaveze vam ne ostavljaju vrlo malo ili ni malo vremena – pomislićete: Odakle vam vremena za hobi. S druge strane, ako ste bez posla ili u lošijoj materijalnoj situaciji, pomislićete kako za razne hobije treba puno novca. Donekle, istina je da za neke hobije treba i vremena i novca, ali ne podjednako za sve. Neka hobi bude ono što zaista volite da radite, probajte – nećete verovati koliko će vas bavljenje hobijem više odmarati od vašeg svakodnevnog posla, i oslobađati od stresa, od recimo običnog spavanja. Takođe, ako imate manje novca, postoji mnogo kreativnih hobija koji, ako im se dovoljno posvetite, mogu postati pristojan izvor zarade. A ujedno ćete raditi ono što zaista volite.

Družite se

Još jedna stvar za koju često nemamo vremena je socijalizacija. Zbog nagomilanih obaveza ni vikend nam se ne čini dovoljnim, pa se sa prijateljima, sa kojima živimo u istom gradu, ne vidimo mesecima. Neretko zbog umora odložimo druženje. Ipak, ako se potrudimo i na druženje ipak odemo – gotovo redovno će nam posle toga bivati mnogo bolje. Osećamo će se odmornije, energizovanije, rasterećenije od stresa. U isto vreme, shvatićemo da bismo napravili veliku grešku da na druženje nismo otisli. Komunikacija, smeh, razmena energije sa drugim ljudima, nema adekvatnu zamenu.

Planirajte

Neko bi rekao da ni za planiranje nema vremena. U dobro organizovane nacije svakako ne spadamo. Za izvesnu ležernost i neorganizovanost često pomislimo da nam je gotovo pa genetski urođena. Ipak, to zaista nije tako. A samo malo organizacije na dnevnom i nedeljnom nivou, može nas poštedeti mnogo stresa i glavobolja, i značajno nam može olakšati i ulepšati dane i život. Planiranje će vam, uostalom, pomoći da u vaš život kao redovne unesete ovih prethodno nabrojanih devet aktivnosti.

Ukoliko mislite da bi vam za ličnu organizaciju dobro došao savet stručnjaka, lekara ili nutricioniste, na raspolaganju vam je tim stručnjaka Poliklinike Longa Vita, vodeće ustanove u integrativnoj medicini na jugoistoku Srbije.

Biorezonatni pregled celog organizma, ili test intolerancije na hranu, mogu biti odlična polazna osnova da uvođenje novih navika u vašu svakodnevicu.

Javite se na 0691122358 ili na office@longavita.rs , i zakažite konsultacije.