Detaljni vodič sa 8 praktičnih saveta – šta raditi za vreme vanrednog stanja?

Detaljni vodič sa 8 praktičnih saveta – šta raditi za vreme vanrednog stanja?

Kako smo vas već obavestili, po preporuci  Ministarstva zdravlja naša Longa Vita Poliklinika kao i Longa Vita Aesthetica centar privremeno će pauzirati svoje usluge za najviše dobro kako naših klijenata tako i naših lekara i osoblja.

Ono što se prvo postavi kao pitanje u ovakvim situacijama je – šta sad? Čovek se teško navikava na promene posebno ako su nametnute i iznenadne. Navikli smo da živimo određenim tempom i dinamikom, od kuće do posla stalno zbijenog rasporeda. Doručak je često na brzinu ili se preskače, kafa se pije hladna ili vrela u trku dok se šminkamo, spremamo ili u pauzi između klijenata, mušterija, pacijenata.  Kroz gužvu pešaka, autom ili gradskim saobraćajem nosimo kese pune namirnica i vrtimo po glavi kako što pre spremiti nešto pa nastaviti dalje. Treba pokupiti decu iz škole ili sa časova engleskog, treninga, rođendana, vrtića ili bake i deke koji  nam pomažu oko čuvanja. Sve ove obaveze, kućni poslovi i društveni život nam ispunjavaju sate i dane, mesece i godine. Odmor nam je leti sa porodicom ili zimi za vreme praznika ali je to opet nešto na šta smo navikli. Sada su okolnosti drugačije, iznenada i bez plana svi smo u sličnoj situaciji, vrtimo se u krug i trudimo da stvari držimo pod kontrolom. Na neke stvari očigledno ne možemo da utičemo ali ima i onih na koje možemo kako bi olakšali sebi život u ovo izazovno vreme.

Većina vas ne radi već duže vreme i to je potpuno promenilo ustaljeni ritam života. Dobra stvar je da spavamo duže, jedemo domaće supe i kuvana jela, ponovo uživamo u domaćim slatkišima i poslasticama sa porodicom. Sa druge strane neprestano nam je upaljen TV i budno se prati i čeka svaka nova objava i statistika. Po društvenim mrežama stalno kruže različite informacije i videi koji nas zbunjuju…Taman objave neku novu studiju eto i demanta, pa smo stalno sluđeni u začaranom krugu: Nosi masku napolju-ne nosi masku napolju, prenosi se preko namirnica i površina – ne prenosi se… Virus napada samo starije i bolesne – sutra vest o zaraženim mladim i do sada zdravim… nove žrtve, novi oboleli, nove statistike i svi tvrde da su baš njihove informacije proverene, tačne i jedine relevantne.

Kad odemo u kupovinu po redovima se samo priča o novim informacijama  „iz prve ruke“ , pa tako možete čuti da je zaraženo pola grada ali se drži u tajnosti iz ovih ili onih razloga. Ne kažemo da obolelih nema ali je u ljudskoj prirodi naročito u strahu, da uvek nešto pridoda ili promeni u skladu sa onim što je on razumeo i na kraju se dobije potpuno druga priča od one početne koja je možda i bila istinita ali posle više prepričavanja dobija potpuno drugi oblik,  baš kao u dečijoj igri – gluvi telefoni.

Viber nam je pun „poverljivih“ poruka i videa vrsnih stručnjaka iz Kine, Nemačke, Amerike koji daju svoje savete za izlečenje i naravno, neizbežne teorije zavere koje poprimaju ozbiljan uzlazni tok i stvaraju paniku ili revolt ali svakako ne ostavljaju nikoga ravnodušnim: Štetna zračenja 5G mreža koja ubijaju  ptice, pčele i oslabljuju  imunitet ljudi, veštački izazvan virus u cilju smanjenja čovečanstva, biološki rat velikih sila zbog  političkih sukoba  i prevlasti, prikrivanje ekonomske krize zbog nelikvidnog novca u opticaju, unapred  smišljena zarada od vakcina, paravan za smenu „ljudi iz senki“ , skretanje pažnje dok migranti masovno ulaze u zemlju… a čak i da isključimo sve ovo, činjenica da sve više ljudi oboleva a da su redovi ispred radnji sve duži dok je rolna papira sve tanja a strah od bolesti i najgore nedelje tu iza ćoška, stavlja običnog čoveka u vrtlog ludila iz koga zbog karantina nema gde osim da zapali još jednu cigaru…

Pa kako u svemu tome ostati pribran, smiren, ne dizati paniku koja znamo da obara imunitet i gledati film na miru kad vam se stalno u uglu televizora vrti nova statistika obolelih ili najava za novu konferenciju i nove moguće mere gore od prethodnih.  Nažalost zbog edukativnog tv programa za našu decu i stalnih izmena i novih mera, neki nisu u mogućnosti da trajno ugase televizore da nas ne bi kaznili jer smo u pogrešno vreme izveli ljubimca a neinformisanost nas neopravdava i ne skida odgovornost. I šta sada, vrtimo se tom u začaranom krugu , najavljuju nam još ozbiljnije mere a živci su nam sve tanji.

Kojoj god grupi ljudi da pripadate i u šta god verovali jedno je najvažnije : moramo da brinemo o sebi i ljudima koje volimo jer ZDRAVLJE NEMA CENU! Moramo da prihvatimo okolnosti takve kakve trenutno jesu i radimo na sebi jer pametan, mudar i probuđen čovek može da promeni sve, a šta ne može zna da prihvati i uspešno se prilagodi.  Pa poslužimo se nekim savetima šta da radimo i kako da zavaramo misli ako već ne možemo da ih kontrolišemo.

1   Ograničite prijem informacija koje vam smetaju. Moramo da budemo u toku ali ne i da pratimo svaki sekund i svaku novu objavu kao da radimo u zavodu za statistiku. Kažite sebi – gledaću vesti uveče jer uvek ponove sve važno i rezimiraju sve izjave pa je to i više nego dovoljno da se bude informisan.

2   Za one radikalnije gašenje TV-a može da reši dosta nepotrebnog stresa dok vam neko od rodbine ili prijatelja koji uredno sve prati može poslati taksativnu poruku sa činjenicama bez panike, prenaglašenih emocija ili ponavljanja iste informacije više puta što opet podiže tenziju u organizmu.

3   Napravite plan obaveza jer čovek voli da ima svrhu i zadatke zato ih i zadaje sebi svesno ili ne. Svi stalno trčimo od jednog do drugog mesta i/ ili postavljamo nove ciljeve sebi i drugima. U ljudskoj je psihi da se oseća dobro i luči hormon sreće kad uradi neke stvari dobro ili ih prosto „skine sa spiska obaveza“. Ako ste takav tip, napravite spisak obaveza, kupovine i svega onoga što želite da uradite i precrtavajte stavku po stavku kako ih obavljate. To stvara osećaj ispunjenosti, korisnosti i svrhe.

4   Ako ste umorni od posla i obaveza onda je ovaj karantin prilika za odmor. Isključite alarm, ne peglajte košulje i poslovnu garderobu, dajte sebi oduška u trenerici na kauču uz omiljene serije i činiju vrućih kokica koje ćete konačno napraviti po svom ukusu.

5   Sada je pravo vreme da se uspavate uz knjigu, svakako je zdravije i dokazano da se ne treba zračiti minimum 2 sata pre spavanja zbog proizvodnje melatonina – hormona sna. Stoga zaboravite na izveštaje šefu, statistike o umrlima pre spavanja i anksiozne napade – šta ću sutra ako proglase ovo ili ono. Pregurali smo mnogo toga – preguraćemo i ovo. Ima toliko divnih knjiga koje možete kupiti preko interneta ili bar nekoliko zanimljivih koje ste dobili za rođendan a niste imali vremena za njih. I naravno, klasici koje su naši kupovali „na metar“ da popune kilometarske regale nikada ne izlaze iz mode, bar ćete znati odgovore za Slagalicu i Poteru i izaći mudriji iz ove krize.

6   Ako želite da više radite na sebi onda je pravo vreme da probate sve ono što ste želeli ali prosto niste nalazili dovoljno vremena. Pročitajte ili pogledajte više o istoriji našeg naroda jer to svako treba da zna. Pročitajte Bibliju, knjigu koju većina vernika drži u ormaru ili pored kreveta a o svojoj veri zna samo iz američkog filma koji se gleda za praznike. Možda je vreme da probate nešto sa istoka: meditacija, časovi joge ili pilatesa, pet tibetanaca ili obične vežbe istezanja svakog jutra doneće svakako boljitak na više polja. Pročitajte više o akupunkturi, homeopatiji, reikiju, fitoterapiji, aromaterapiji i raznim tehnikama koje vam mogu pomoći i unaprediti zdravlje. Uplatite neki on-line kurs, mada ima i onih besplatnih: strani jezici, marketing, programiranje, brzo čitanje, kuvanje, dekupaž… Izbora svakako ima.

7   Proleće je konačno stiglo a sa njim i lepo vreme pa zato napravite raspored šta sve možete srediti ali naravno svakog dana po malo. Svi znamo za prolećne generalke kuća i stanova međutim sada konačno imate vremena i za ormare, “svaštare“ fijoke, ćoškove i ćumeze koji čekaju da se srede odavno. Pobacajte sve polomljeno i neupotrebljivo, staro poklonite ili preradite ako želite. Revidirajte uspomene, sredite albume… da ne pominjemo gigabajte slika koje zadnjih godina čuvamo po karticama i hard diskovima sa 500 slika deteta na moru, u pesku, pored palme… od toga je četvrtina mutna, zatvorenih očiju ili upadljivih prolaznika…pa onda naš ružan profil ili preveliki stomak… taman imate vremena da sve detaljno sredite i ostavite ono što vredi čuvanja.

8   I na kraju ono najvažnije: ako vam je sve ovo gore navedeno malo i nedovoljno ili ako imate potrebu za nečim većim i boljim, postanite bolji čovek sebi i drugima. Brinite o prijateljima i rodbini, idite u nabavku komšiji, prošetajte tuđeg ljubimca ako možete ili odnesiti hranu napuštenim životinjama i azilima. Oni kreativniji već uveliko prave maske i zaštite za lekare, posteljine i navlake za halu Čair… Delite ono što možete, znate i umete uz širok osmeh i mirnog tona ohrabrujući ljude oko sebe i davajući primer svojim ponašanjem. Svetu svakako treba više takvih ljudi pa budite jedan od njih!

Vodite računa o sebi i ljudima koje volite, smanjite paniku i izloženost stresu jer dokazano ne donose ništa dobro. Edukujte se na pravim mestima i radite stalno na sebi jer znanje je moć.  Pratite nas na društvenim mrežama gde ćemo vam slati pozitivan i edukativan sadržaj da nam što kvalitetnije, bolje i brže prođe ovo vreme. Brinite o sebi i voljenima a mi smo tu da brinemo o svima vama!

Milena Popić, Savetnik za ishranu, BICOM terapeut i Reiki učitelj