HORMONSKI DISBALANS: Kako ga prepoznati, šta ga izaziva i kako vratiti ravnotežu organizma

HORMONSKI DISBALANS: Kako ga prepoznati, šta ga izaziva i kako vratiti ravnotežu organizma

Da hormonski disbalans nije nešto što se uvek „dešava drugima“ pokazuje podatak da od nekog njegovog oblika njega pati između 40 i 60% ženske populacije.

Nevolja sa hormonskim disbalansom je ta što se njegovi simptomi vrlo lako mogu pogrešno protumačiti, pa tako naša razmišljanja i sumnje i početnu dijagnostiku odvesti u pogrešnom smeru.

Važno je da se simptomi hormonskog disbalansa identifikuju na vreme, jer što duže traje, to je teže preokrenuti ga.

Simptomi hormonskog disbalansa

Iznenadna pojava akni – iako akne i miteseri nastaju usled zapušenih pora, njihova iznenadna pojava može biti uzrokovana hormonskim promenama u telu.

Neredovne menstruacije – regularno su prisutne kod mladih devojaka ili kod žena u menopauzi, ali izuzev ova dva životna perioda jedan su od jasnih znakova hormonske neravnoteže.

Pojačano znojenje – za kontrolu temperature tela zaduženi su hormoni, pa iznenadno znojenje ili temperatura jesu najčešći znaci da nešto nije u redu sa njihovom ravnotežom. U menopauzi su uobičajeni “udari toplote”,  u ostalim slučajevima ovaj simptom ukazuje da postoji neki problem u organizmu.

Česta nesanica – je opasan znak jer može biti povezana sa niskim nivoom progesterona, koji je prirodni relaksant. Nivo progesterona je veoma nizak kod žena koje su se tek porodile. Međutim, to ne bi trebalo da se dešava u drugim situacijama.

Konstantan umor – koji osećate čak i kada odmarate, može da biti znak hormonske neravnoteže.

Iznenadna promena u težini – takva da recimo dobijate na težini bez obzira na to koju hranu jedete. Manjak ili višak određenih hormona može da dovede do toga da telo čuva masti, a gubi mišiće.

Promena veličine grudi – pre perioda menopauze jedan je od najozbiljnijih znakova da postoje hormonske promene u organizmu. Grudi gube oblik, volumen i menjaju veličinu, a unutar samih grudi se mogu napipati kvržice.

Gubitak kose – može biti uzrokovan hormonima štitne žlezde. Testosteron čini muškarce dlakavijim, međutim, kada žene imaju visok nivo testosterona, često počnu da ćelave.

Takođe, među značajnijim simptomima hormonskog disbalansa su i:  problemi sa varenjem i stomačni problemi;  nekontrolisani napadi gladi;  povećana želja za slatkišima;  promene raspoloženja i depresija;  glavobolje;  zaboravnost.

Uzroci i okidači hormonskog disbalansa

Hrana – može pomoći telu da održi zdravu ravnotežu hormona. Međutim, konstantna ishrana sa visokim sadržajem šećera može recimo dovesti do porasta nivoa insulina zbog čega se telo više fokusira na preradu šećera, a manje na ostale hormone, što rezultira neravnotežom estrogena, progesterona i testosterona.

Stres – i fizički i mentalni, takođe može uticati na ravnotežu hormona. U stresnim situacijama, naša tela počinju da koriste progesteron i pretvaraju ga u kortizol. Tokom stresnih perioda nadbubrežne žlezde uzimaju vitalne hranljive materije iz štitne žlezde, kako bi uspele da upravljaju stresnim stanjem. Ova „krađa kortizola“ može negativno uticati na funkciju štitne žlezde koja reguliše većinu sistema u telu, što potencijalno vodi do lošeg pamćenja, gojaznosti, slabljenja imunog sistema i poremećaja rada jajnika.

Lekovi – takođe mogu izazvati neravnotežu hormona. Hormonski lekovi ometaju normalnu proizvodnju ženskog hormona sintetičkom verzijom progesterona i estrogena. Neke tablete za kontrolu rađanja sprečavaju ovulaciju eliminišući rast estrogena, tako da jajnik ne prima signal za oslobađanje jajne ćelije.

Pesticidi i toksini – takođe utiču na hormone. I sa njima se najčešće susrećemo preko hrane, ako previše biramo nezdrave i neorganske proizvode.

Lavanda – ima sastav koji “oponaša“ estrogen što može dovesti do hormonskog disbalansa.

Kandida – gljivica koja navodeći organizam da smanjuje sekreciju estrogena, može biti ozbiljan pokretač hormonske neravnoteže u organizmu.

Kofein – koji većina ljudi svakodnevno konzumira kroz nekoliko šoljia kafe može vrlo lako da izbaci hormone iz ravnoteže.

Među okidačima hormonskog disbalansa su i: nedovoljna fizička aktivnost, pušenje, alkohol, nedostatak sna.

Regulisanje hormonskog disbalansa

Zdravije životne navike, zdravija i balansirana ishrana, fizička aktivnost i vežbanje, dovoljno sna i dnevna rutina prvi su korak ka uspostavljanju hormonske ravnoteže.

Pored medikamenata i raznih hormonskih terapija, na tržištu su dostupni i čajevi za prirodnu regulaciju hormona.

Redukcija navike ispijanja kafe može mnogo da učini u uspostavljanju hormonskog balansa, ali ne sme se praviti ni nagla promena, već najpre treba smanjiti količinu kafe tokom dana ili preći na kafu bez kofeina u popodnevnim satima.

Namirnice poput soje, ribe, maslinovog ulja, oraha, bundeve i lana su izuzetno bogate omega 3 masnim kiselinama, koje utiču na sintezu hormona.

Od pomoći mogu biti i vitamini oko čijeg unosa je važno konsultovati se lekarom i nutricionistom. Veoma korisni mogu biti Vitamin D, vitamin B6 i B3, kao i vitamin E.

Kvantna medicina pokazala se veoma uspešnom u detektovanju i otklanjanju hormonskog disbalansa.

U Poliklinici Longa Vita u Nišu, koja je regionalni je lider u biorezonantnoj dijagnostici i terapiji, aparatom BICOM poslednje generacije za kvantnu dijagnostiku i terapiju, mogu se precizno detetektovati hormonski disbalansi.

Takođe, biorezonantnom terapijom, istim aparatom, pomaže se regulisanje hormona i doprinosi se uspostavljanju hormonske ravnoteže.

Pored ovoga, BICOM terapijom se:  podstiče kompletna detoksikacija organizma;  otklanja intolerancija na hranu;  eliminišu patogeni mikroorganizmi;  uklanjaju zračenja i teški metali;  utiče na smanjenje stresa

U Longa Vita zdravstvenom sistemu dostupno je i savetovanje sa nutricionistom, kao i pravljenje detaljnog plana ishrane, što može doprineti celokupnoj fizičkoj i psihičkoj revitalizaciji.

Očekujemo vas u moderno opremljenom prostoru naše poliklinike koja se nalazi u mirnom delu centra grada.

Za sve informacije možete se javiti i na 0691122358 ili na office@longavita.rs

Sa nama ni u jednoj borbi niste sami.

 

Korišćen izvor: moodymonth.com